WOLFGANG AMADEUS MOZART Köchel 362 al 369

 

Marxe  Köchel 362

Per a orquestra.- Cordes, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales

Utilitzat com a #14 de l’òpera “Indomeo” K. 366

En re major

Any 1780

 

Tres minuets  Köchel 363-1-2-3-

Per a orquestra.- Dos violins, contrabaix, dos oboès, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales

Nº1 , en re major

Nº2 , en si bemoll major (sense trompetes ni timbales)

Nº3 , en re major (sense trompetes ni timbales)

 

Simfonia concertant per a violí i viola Köchel 364 Cd Naïve V 1002

Considerada una obra mestra. Es creu que va ser el propi Mozart qui la va estrenar amb ell al violí.

Amb orquestra.-  Dos violins, dues violes, contrabaix , dos oboès, dues trompes

En mi bemoll major

Setembre 1779

 

Indicació de temps.-

Allegro maestoso, en mi bemoll major

Andante, en do menor

Presto , en mi bemoll major

 

Violí     RÈGIS PASQUIER

ORQUESTRA PHILARMÒNICA DE LIEGE

Director     PIERRE BARTHOLOMÈE

Una nova versió gravada recentment per commemorar el 250 aniversari del seu neixament

 

Direcció i violí  ANNE SOPHIE MUTTER

Viola               YURI BASHMET

ORQUESTRA FILHARMÒNICA DE LONDRES

 

Una altra versió  Cd PTC 5186 098

 

Violí          JULIA FISCHER

Viola         GORDAN NIKOLIC

Oboè         HANS MEYER

Violoncel    HERRE JAN STEGNA

NETHERLANS CHAMBER ORCHESTRA

Director     YAKOV KREIZBERG

 

Concert per a dos pianos i orquestra nº 10 Köchel 365

Orquestra.- Dos violins, viola, contrabaix , dos oboès, dues trompes

En mi bemoll major

Any .- 15 de Gener de 1779

Escrit per a la seva germana Nannerli per a ELL mateix

Els solistes son tractats amb la mateixa importància i la orquestra es més activa-

 

 

Indicació de temps.- Allegro, en mi bemoll major

Andante, en si bemoll major

Rondó. Allegro, en mi bemoll major

 

Piano        MALCOLM BILSON

Piano        ROBERT LEVYN

SOLISTES BARROCS ANGLESOS

AMB INSTRUMENTS ORIGINALS

Director     SIR JOHN ELIOT GARDINER

 

Millor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ària – Zeffireti lusinquierá……….Idomeneo

 

Mezzosoprano  ANNA NETREBKO

ORQUESTRA MOZART

Director             CLAUDIO ABBADO

 

Dolços i agradables zefirs,

De gracia, atenyeu ben estimada meva:

Dieu-li que l’estimo

I que em sigui fidel.

I vosaltres, plantes i flors  que res altera

I que banyen ara els meus plors amargs,

Dieu-li que mai, no heu en aquest mon

Conegut amor més rar.

 

 

Indomeo  Köchel 367

Musica de dansa per a orquestra

Orquestra: Dos violins, viola, contrabaix, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales.

Any 1781

 

Consta de.-1- Pas de deux de Madame Hartig et Monsieur Antoine.Pas sol de Madame Falgera.- Xacona, en re major-

Cordes, dues flautes, dos oboès, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales.

 

2- Pas sol de Monsieur Le Grand – Largo,  en re major

 

3 – Passepied pour Madamoiselle Redwen- Passapied, en si bemoll major- cordes i dos oboès.

 

4- Gavotte, en sol major- cordes, dos oboès, dues trompes

 

5- Passacaille per Monsieur Antoine. Pas de dos de Madame Falguera i Monsieur Le Grand

Passacalle, en mi bemoll major- cordes, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes

 

Ma,  che vi fece,oh stelle—Sperai vicino il lido  Köchel 368

Recitatiu i ària  per a soprano amb orquestra

Orquestra.- Dos violins, viola, contrabaix, dues flautes, dos fagots, dues trompes

Text.- Pietro Metastasio, Demofoonte:  Acte I , escena 4

Any 1781

 

Consta de.-1- Ma, che vi vece, oh stelle, la povera Dircea

Recitatiu – Allegro assai, en si bemoll major – cordes

2- Sperai vicino  il lido – ária- Andantino, en fa major /Allegro

 

Misera, dove son!…Ah son’io che parlo   Köchel 369

Recitatiu i ária per a soprano amb orquestra

Orquestra.-Dos violins, dues violes,  dues flautes, dues trompes, contrabaix

Text.- Pietro Metastasio, Ezio :Avte III escena 12

Any 1781

 

Consta de.- Misera dove son!

-Recitatiu –1-  Andante sostenuto, em mi bemoll major

2- Ah! non son’io che parlo – Ària- Andante sostenuto, en mi bemoll major/Allegro, en si bemoll major/ mi bemoll major

MOZART fou, abans que tot, un gran compositor, també fou un pianista extraordinari, qui ens deixà vint- i- set concerts meravellosos, emperò no hem d’ oblidar que es desenvolupava perfectament amb el violí.

Ja se n’havia encarregat son pare, un magnific tocador i un gran pedagog de l’instrument, d’ensenyar-li a manejar l’arc.

Segons totes les fonts, el xicot posseïa un so d’enorme puresa i una molt bona afinació, i en més d’una oportunitat, no ja les seves pròpies composicions en aquest camp, sinó que va abordar les d’altres compositors, com les del virtuós VIOTTI