JOHANN SEBASTIAN BACH BWV 971 – 987

Amidst the rain, a visqueu flower in full blossom adorns a vintage wooden bench.

Clavierübung

Concerts per a clavecí

Pràctica de teclat que consisteix en un concert segons el gust italià i una obertura segons la manera francesa per a un clavicèmbal amb dos manuals, composta per als amants de la música, per refrescar els seus esperits, per Johann Sebastian Bach, Kapellmeister a Sa Altesa el Príncep d’Anhalt-Cöthen i Director Chori Musici Lipsiensis”.

BWV 971 

Italienisches Konzert/Concert Italià


Any 1733-35
En clau de fa major
Indicació de temps.- I.sense designació de tempo
II. Andante
III. Presto

Piano  GLENN GOULD

Arranjaments de 12 concerts d’altres compositors

BWV 972


Any 1713–14
En clau de re major
Indicació de temps.- Allegro – Larghetto – Allegro
Una transcripció del concert RV 230 Opus 3 Nº9 de Antonio Vivaldi

BWV 973


Any 1713–1714
En clau de sol major
Indicació de temps.- Allegro –  Largo, en mi menor – Allegro
Transcripció del concert Opus 7 Nº  2 de Antonio Vivaldi

BWV 974 


Any 1713–14
En clau de re menor
Indicació de temps.- Andante – Adagio – Allegro
Transcripció del concert per Oboè, Cordes i Continu de Alessandro Marcello Z799)

BWV 975


Any 1713–14
En clau de sol menor
Indicació de temps.- Allegro – Largo – Giga: Presto
Transcripció, del concert RV 316a Opus 4 Nº6 de Antonio Vivaldi

BWV 976 


Any 1713/14
En clau de do major
Indicació de temps.- Largo – Allegro
Transcripció del concert per a violí, Rv 265 Opus 3 Nº12 en mi major d’Antonio Vivaldi

BWV 977


Any 1713/14
En clau de do major
Indicació de temps.- Adagio – Giga
Transcripció del concert
“El plaer que va tenir Sa Gràcia en tocar el va acomiadar amb el desig de provar tots els arts possibles en el tractament de l’orgue.”
Basat en una obra no identificada de Benedetto Marcello

BWV 978


Any 1713/14
En clau de fa major
Indicació de temps.- Allegro – Largo – Allegro
Transcripció del concert RV 310 Opus 3 N13 d’Anronio Vivaldi

BWV 979


Any 1713/14
En clau de si menor
Indicació de temps.- Allegro -Adagio -Allegro – Adagio -Andante -Adagio – Allegro
Abans es pensava que era després d’un Concert per a violí en re menor de Torelli. Identificat recentment com a Concert per a violí en re menor, RV 813, d’Antonio Vivaldi.

BWV 980


Any 1713/14
En clau de sol major
Indicació de temps.- Allegro – Adagio – Allegro
Transcripció del concert RV 381 Opus 4 N1º d’Antonio Vivaldi

BWV 981


Any 1713/14
En clau de do menor
Indicació de temps.- Adagio – Vivace – ….  prestisimo
Arranjament del Concert en mi menor, opus 1 núm. 2 de Marcello
Bach organitza els focs artificials italians com a música per a la taula ducal
Hi va haver una gran emoció a Weimar, quan el príncep Johann Ernst va tornar el 1713 d’un període força breu d’estudis de dret a Utrecht. Als Països Baixos, el jove noble, que ell mateix era un violinista competent, va quedar desconcertat per una nova tendència musical: el concert. Va gastar una gran quantitat de diners a Brussel·les i Amsterdam fent copiar i enquadernar molta música, inclosa l’opus 3 de Vivaldi L’estro armonico . Aquestes col·leccions van inspirar les composicions no només de Sa Altesa, sinó també del seu organista habitual Johann Sebastian Bach i d’altres músics destacats de la seva esplèndida cort.

BWV 982


Any 1713/14
En clau de si bemoll major
Indicació de temps.- Allegro – Adagio – Allegro
És una transcripció d’un concert de l’Opus 1 del príncep Johann Ernst – Weimar

BWV 983


Any 1713–14
En clau de sol menor
Indicació de temps.- Adagio – Allegro
No es coneix bé quina va ser la font usada per Bach. En qualsevol cas, el mestre va transscriure una obra curiosa. El potent moviment inicial es veu seguit per un adagio molt expressiu. A continuació apareix un moviment en forma de ressò que té forma de sicilià o de pastoral. Bach es va veure complagut pel contrapunt però és possible que hi afegís els moments imitatius. Sembla que tot s’emmotlla a un concert de Luigi Mancia que va poder ser transcrit per Walther i resulten evidents els elements venecians de l’obra. Al moviment lent apareixen staccato que implicarien intensos cops d’arc originals.

BWV 984


Any 1713–14
En clau de do major
Indicació de temps.- Adagio i afectuós – Allegro assai.
Transcripció d’un concert per a violí de Johan Ernst von Sachsen-Weimar
Reprès de BWV 595

BWV 985


Any 1713–14
En clau de sol menor
Indicació de temps.- Adagio, en do menor – Allegro.
Transcripció del Concert per a violí TWV 51:g1 de Georg Philipp Telemann

BWV 986 


Any 1713-14
En clau de sol major
Indicació de temps.-… Adagio – Allegro.
Basat en una obra atribuïda a Telemann
És una obra molt compacta i és molt possible que estigui basada en un original alemany en comptes de venecià, recordant molt el príncep Johann Ernst encara que manca de les debilitats amb què aquest solia compondre, per la qual cosa pot bé podem dirigir la nostra mirada a Telemann com a autor de l’original (encara que res no és segur). La versió de Bach recorda altres obres anteriors seves.

BWV 987


Any 1713-14
En clau de re menor
Indicació de temps.- Presto – Allegro – Adagio – Vivace
Transcripció de l’Opus 1 de John Ernst von Sachen- Weimar
És una obra relativament breu que comença amb un greu molt expressiu que s’obre en un estil cromàtic alemany, tot i que l’original sembla més aviat italià. El príncep Johann Ernst, l’autor de l’original, va indicar les parts ràpides com a piano i prest encara que Bach sembla que no va fer la transcripció perquè hi hagués un canvi de teclat. El moviment més llarg és el central, amb un ritornel que recorda una folia, amb moments que semblen imitar fins i tot Vivaldi.