Concerts
BWV 1041
Any 1730
Concert, en clau de la menor
Per a violí amb cordes ( dos violins, viola,) i clavecí i baix continu
Transcrit per a clavecí, en sol menor BWV 1058
Indicació de temps.- Allegro moderato
Andante
Allegro assai
BWV 1042
Any 1718
Concert, en clau de mi major
Per a violí amb cordes ( dos violins, viola) i clavecí i baix continu
Transcrit per a clavecí, en re major BWV 1054
Indicació de temps.-Allegro
Adagio, en do sostingut menor
Allegretto assai, en mi major
BWV 1043
Any 1718/20?
Concert, en clau de re menor
Per a violí amb cordes (dos violins, viola) i clavecí i baix continu
Transcrit per a dos clavecins, en do menor BWV 1062
Indicació de temps.-Vivace
Largo ma non troppo , en fa major
Allegro
El Concert per a dos violins o Doble concert per a violí, en re menor, és potser una de les obres més famoses i reconegudes de Johann Sebastian Bach i és considerada una de les obres mestres del Barroc.
BWV 1044
Any 1730
Concert, en clau de la menor
Per a flauta travessera, violí, clavecí, amb cordes (dos violins, viola) i baix continu.
Indicació de temps.- Allegro, reprès del preludi, en la menor BWV 894
Adagio ma non tanto i dolç , en do major, reprès de l’adagio, en re menor BWV 527
Alla breve, reprès de la fuga, en la menor de BWV 894
BWV 1045
Any 1742/46
Concert o simfonia en clau de re major
Per a violí, tres trompetes, timbales, dos oboès, dos violins, viola i baix continu.
Fragment d’una simfonia
Llibretista i llenguatge desconegut
Sis concerts de Brandenburg
BWV 1046 Concert de Brandenburg Nº1
Any 1721
Concerts de Brandenburg o Concerts brandeburgesos o Concerts amb varis instruments
Gènere música de cambra
En clau de fa major
Per a dues trompes, fagot, violi piccolo concertant, cordes (dos violins, viola, i violoncel) i baix continu.
Moviments 1-2-3-4-5-7 reprès de BWV 1071
Indicació de temps.- Allegro
Adagio, en re menor
Allegro- Inspirat del cor# 1 de BWV 207
Minuet
TrioI (dos oboès i fagot )
Polacca (violins i violes)
Trio II (dues trompes i tres oboès a l’uníson)
Reprès de la ritournelle # 7 de BWV 207
Els va dedicar al marcgravi Ludwig de Brandenburg que li havia fet l’encàrrec.
Part de la dedicatòria
“De conformitat amb les ordres més corteses de la seva Altesa he pres la llibertat de fer el meu més humil deure a la seva Altesa Reial amb els presents Concerts, que he adaptat a diversos instruments; pregant humilment a la seva Altesa que no jutgi la seva imperfecció amb el rigor d’aquest gust exigent i sensible, que tothom sap que Ell té per a les obres musicals, sinó que més aviat prengui en benigna consideració el respecte profund i la més humil obediència que jo així intento mostrar-lo.
El tex escrit en francès
«Comme j’eus il y a une couple d’années, le bonheur de me faire entendre à Votre Altesse Royalle, en vertu de ses ordres, & que je remarquai alors, qu’Elle prennoit quelque plaisir aux petits talents que le Ciel m’a donnés pour la Musique, & qu’en prennant Conge de Votre Altesse Royalle, Elle voulut bien me faire l’honneur de me commander de Lui envoyer quelques pieces de ma Composition : j’ai donc selon ses tres gracieux ordres, pris la liberté de rendre mes tres-humbles devoirs à Votre Altesse Royalle, par les presents Concerts, que j’ai accommodés à plusieurs Instruments ; La priant tres-humblement de ne vouloir pas juger leur imperfection, à la rigueur du gout fin et delicat, que tout le monde sçait qu’Elle a pour les pièces musicales ; mais de tirer plutot en benigne Consideration, le profond respect, & la tres-humble obeissance que je tache à Lui temoigner par là. Pour le reste, Monseigneur, je supplie tres humblement Votre Altesse Royalle, d’avoir la bonté de continüër ses bonnes graces envers moi, et d’être persuadèe que je n’ai rien tant à cœur, que de pouvoir être employé en des occasions plus dignes d’Elle et de son service, moi qui suis avec un zele sans pareil.»
“«Com que fa un parell d’anys vaig tenir la sort de ser escoltat per Vuestra Alteza Real, en virtut de les seves ordres, i vaig notar llavors que es complaïa en els petits talents que el Cel m’havia donat per a la música, i que en acomiadar-se de Vuestra Altesa Reial, va tenir la bondat de fer-me l’honor d’ordenar-me que li enviés algunes peces de la meva pròpia composició: Per tant, d’acord amb les seves ordres amabilíssimes, m’he pres la llibertat de rendir els meus deures més humils a la vostra Altesa Reial, mitjançant els presents Concerts, que he adaptat a diversos Instruments; pregant-li molt humilment que no jutgi la seva imperfecció, al rigor del fi i delicat gust, que tothom sap que té per a les peces musicals; sinó més aviat que atregui en benigna Consideració, el profund respecte, i la més humil obediència que intento mostrar-lo amb això. D’altra banda, Monseigneur, suplico molt humilment a Vuestra Alteza Real tingui la bondat de continuar les seves bones gràcies per a mi, i es persuada que res tinc tan al cor com poder emprar-me de vegades més dignes d’Ella i del seu servei, jo que estic amb un zel sense igual.»
BWV 1047 Concert de Brandenburg Nº2
Any 1721
En clau de fa major
Per a trompeta, flauta de bec, oboè, violí concertant amb cordes (dos violins, viola, i violoncel) i baix continu.
Indicació de temps .-
Allegro
Adagio
Allegro
Menuetto-Trio-Polonaise-Menuetto-Trio
BWV 1048 Concert de Brandenburg Nº3
Any 1718
En clau de sol major
Per a tres violins, tres violes, tres violoncels i baix continu.
Amb la partitura original de Bach
Indicació de temps.- Allegro
Reprès de la simfonia BWV 174
Adagio
Allegro
Inspirat de la pastoral BWV 560
BWV 1049 Concert de Brandenburg Nº4
Any 1718
En clau de sol major
Per a violí principal, dues flautes de bec, amb cordes (dos violins, viola,violoncel) i baix continu.
Transcrit per a clavecí, en fa major BWV 1057
Indicació de temps.- Allegro
Andante, en mi menor
Presto
BWV 1050 Concert de Brandenburg Nº5
Any 1720/21
En clau de re menor
Per a flauta travessera, amb cordes ( dos violins, viola, i violoncel) i baix continu.
Indicació de temps.- Allegro
Affettuoso, en si menor
Allegro
BWV 1051 Concert de Brandenburg Nº6
Any 1718
En clau de si bemoll major
Per a dues violes, dues violes de gamba, violoncel i baix continu.
Indicació de temps .- Moderato
Adagio ma non tanto, en mi bemoll major
Allegro
BWV 1052
Any 1734
Concert per a clavecí. dos violins viola i baix continu
En clau de re menor
Arreglat a partir del Concert per a violí en re menor, BWV 1052R
Cal que a través de moltes tribulacions entrem al regne de Déu, BWV 146
Tinc la meva confiança, BWV 188
Indicació de temps.- Allegro, reprès de l’instrumental # 1 de BWV 146
Adagio, en sol menor
Allegro
BWV 1052ª
Any 1729
En clau de re menor
Per a clavecí, dos violins, viola i baix continu. Arranjat per Carl Philipp Emanuel Bach
Indicació de temps.- Allegro
Adagio, en sol menor
Allegro.
BWV 1053
Any 1738
En clau de mi major
Per a clavecí, dos violins, viola i baix continu.
Arranjament del compositor d’un Concert per a oboè en fa major, BWV 1053R.
Indicació de temps.- Allegro, reprès de la simfonia BWV169
Siciliano, en do sostingut menor, reprès de l’ària #5 BWV 169
Allegro, reprès de la simfonia BWV 49
BWV 1054
Any 1738
En clau de re major
Per a clavecí, dos violins, viola i baix continu.
Transcripció del concert per a violí , en mi major BWV 1042
Indicació de temps.-Allegro
Adagio i piano sempre, en si menor
Allegro
BWV 1055
Any 1738
En clau de la major
Per a clavecí amb dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.-Allegro
Larghetto, en fa sostingut menor
Allegro ma non tanto
BWV 1056
Any
En clau de fa menor
Per a clavecí, cordes i baix continu
Indicació de temps.- Allegro moderato
Largo, en la bemoll major, reprès de la simfonia BWB 156
Presto.
BWV 1057
Any 1738
En clau de fa major
Per a clavecí, amb dues flautes de bec, dos violins, viola i baix continu.
Transcripció del concert # 4 BWV 1049
Indicació de temps.- Allegro
Andante, en re menor
Allegro assai
BWV 1058
Any 1738
En clau de sol menor
Amb clavecí, dos violins, viola i baix continu.
Transcripció del concert per a violi , en la menor BWV 1041
Indicació de temps.- Allegro
Andante, en si bemoll major
Allegro assai
BWV 1059
Any 1738
En clau de re menor
Per a clavecí i oboè, amb dos violins, viola i baix continu.
Adaptació partint de la simfonia # 1 de l’ària #2 BWV 35
BWV 1060
Any 1730/45?
Per a dos clavecins, amb dos violins, viola i baix continu.
En clau de do menor
Recuperació d’un concert perdut, per a dos violins/oboè i violó
Indicació de temps.-Allegro
Adagio, en mi bemoll major
Allegro
Concert per a violí i oboè en do menor, BWV 1060R (reconstrucció de l’original, avui perdut, a partir del qual el compositor va arreglar aquesta versió)
BWV 1061
Any 1733/34
En clau de do major
Per a dos clavecins, amb dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.-Allegro
Adagio ovvero largo, en la menor
Fuga
BWV 1062
Any 1736
En clau de do menor
Transcripció del concert per a dos violins, en re menor BWV 1043
Per a dos clavecins amb dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.- Allegro
Andante,en mi bemoll major
Allegro assai
1063
Any 1735/45?
En clau de re menor
Per a tres clavecins amb dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.- Allegro
Alla Siciliano, en fa major
Allegro
BWV 1064
Any 1735/45?
En clau do major
Per a tres clavecins amb dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps .- Allegro
Adagio, en la menor
Allegro assai
BWV 1065
Any 1730?
En clau de la menor
Per a quatre clavecins amb dos violins, viola i baix continu.
Transcripció del concert per a quatre violins opus 3 nº 10 d’Antonio Vivaldi
Indicació de temps.- Allegro
Largo
Allegro
Suits anomenades obertures
(La paraula suite s’utilitza per referir-se a tota una sèrie de peces de dansa molt utilitzada al barroc.
BWV 1066
Any 1725/39
Obertura, en clau de do major
Per a dos oboès, fagot. Dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.- Obertura
Courante
Gavota I alternativament
Gacota II
Forlane
Minuet I Alternativament
Minuet II
Ball típic d’Aubernia I Alternativament
Ball típic d’Aubernia II , en do menor
Ball de BretanyaI
Passapied II
BWV 1067
Any 1725/39
Obertura, en clau de si menor
Per a flauta travessera, dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps .-Obertura
Lentament
Rondó
Sarabanda
Ball típic d’Aubernia I i alternativament
Ball típic d’Aubernia II
Polonesa
Doble
Minuet
Badinerie
BWV 1068
Any 1731
Obertura, en clau de re major
Per a tres trompetes, timpans, dos oboès, dos violins, viola i baix continu.
Indicació de temps.- Obertura
Ària
Gavota I
Gavota II
Ball típic d’Aubernia
Giga
BWV 1069
Any 1725
Obertura, en re major
Per a tres trompetes, timpà, tres oboès, fagot, dos violins, viola i baix continu Indicació de temps.- Obertura, reprès del cor # 1 de BWV 110
Ball tópic d’Aubernia II
Ball típic d’Aubernia II, en si menor
Gavota
Minuet I alternativament
Minuet II ( dos violins, viola, i baix continu)
Divertiment
BWV 1070
És una obra d’un compositor desconegut. Forma part del catàleg Bach-Werke-Verzeichnis de les obres de Johann Sebastian Bach, i de vegades anomenada “Suite orquestral núm. 5”, però gairebé segur que no va ser composta per ell.
Wilhelm Friedemann Bach?
Obertura, en clau de sol menor
Per a dos violins, viola i clavecí
Indicació de temps.- Larghetto.. un poco allegro
Torneo
Ària.Adagio, en mi bemoll major
Minuet alternatiu
Trio, en sol major
Capricci
Simfonia
BWV 1071
Any 1718
Simfonia, en clau de fa major
Per a dues trompes, tres oboès, dos violins, viola, contrabaix i baix continu.
Indicació de temps.- Allegro. Reprès de l’allegro BWV 1046 i de la simfonia BWV 1049
Adagio, en re menor. Reprès de l’adagio de BWV 1046
Minut. Reprès del minuet BWV 1046
Trio I (dos oboès i fagot ). Reprès del trio BWV 1046a
Trio II (dues trompes i violi ). Reprès del trio II de BWV 1046.
Se’l considera amb tot mereixement el compositor alemany de major talla
europea, encara que, curiosament, ell mai no es va definir com a tal, sinó com un estudiós de la música capaç de produir obres tant al terreny de la
teoria com en el de la ciència musical general.