Marxe Köchel 362
Per a orquestra.- Cordes, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales
Utilitzat com a #14 de l’òpera “Indomeo” K. 366
En re major
Any 1780
Tres minuets Köchel 363-1-2-3-
Per a orquestra.- Dos violins, contrabaix, dos oboès, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales
Nº1 , en re major
Nº2 , en si bemoll major (sense trompetes ni timbales)
Nº3 , en re major (sense trompetes ni timbales)
Simfonia concertant per a violí i viola Köchel 364 Cd Naïve V 1002
Considerada una obra mestra. Es creu que va ser el propi Mozart qui la va estrenar amb ell al violí.
Amb orquestra.- Dos violins, dues violes, contrabaix , dos oboès, dues trompes
En mi bemoll major
Setembre 1779
Indicació de temps.-
Allegro maestoso, en mi bemoll major
Andante, en do menor
Presto , en mi bemoll major
Violí RÈGIS PASQUIER
ORQUESTRA PHILARMÒNICA DE LIEGE
Director PIERRE BARTHOLOMÈE
Una nova versió gravada recentment per commemorar el 250 aniversari del seu neixament
Direcció i violí ANNE SOPHIE MUTTER
Viola YURI BASHMET
ORQUESTRA FILHARMÒNICA DE LONDRES
Una altra versió Cd PTC 5186 098
Violí JULIA FISCHER
Viola GORDAN NIKOLIC
Oboè HANS MEYER
Violoncel HERRE JAN STEGNA
NETHERLANS CHAMBER ORCHESTRA
Director YAKOV KREIZBERG
Concert per a dos pianos i orquestra nº 10 Köchel 365
Orquestra.- Dos violins, viola, contrabaix , dos oboès, dues trompes
En mi bemoll major
Any .- 15 de Gener de 1779
Escrit per a la seva germana Nannerli per a ELL mateix
Els solistes son tractats amb la mateixa importància i la orquestra es més activa-
Indicació de temps.- Allegro, en mi bemoll major
Andante, en si bemoll major
Rondó. Allegro, en mi bemoll major
Piano MALCOLM BILSON
Piano ROBERT LEVYN
SOLISTES BARROCS ANGLESOS
AMB INSTRUMENTS ORIGINALS
Director SIR JOHN ELIOT GARDINER
Millor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ària – Zeffireti lusinquierá……….Idomeneo
Mezzosoprano ANNA NETREBKO
ORQUESTRA MOZART
Director CLAUDIO ABBADO
Dolços i agradables zefirs,
De gracia, atenyeu ben estimada meva:
Dieu-li que l’estimo
I que em sigui fidel.
I vosaltres, plantes i flors que res altera
I que banyen ara els meus plors amargs,
Dieu-li que mai, no heu en aquest mon
Conegut amor més rar.
Indomeo Köchel 367
Musica de dansa per a orquestra
Orquestra: Dos violins, viola, contrabaix, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales.
Any 1781
Consta de.-1- Pas de deux de Madame Hartig et Monsieur Antoine.Pas sol de Madame Falgera.- Xacona, en re major-
Cordes, dues flautes, dos oboès, dos fagots, dues trompes, dues trompetes, timbales.
2- Pas sol de Monsieur Le Grand – Largo, en re major
3 – Passepied pour Madamoiselle Redwen- Passapied, en si bemoll major- cordes i dos oboès.
4- Gavotte, en sol major- cordes, dos oboès, dues trompes
5- Passacaille per Monsieur Antoine. Pas de dos de Madame Falguera i Monsieur Le Grand
Passacalle, en mi bemoll major- cordes, dues flautes, dos oboès, dos clarinets, dos fagots, dues trompes
Ma, che vi fece,oh stelle—Sperai vicino il lido Köchel 368
Recitatiu i ària per a soprano amb orquestra
Orquestra.- Dos violins, viola, contrabaix, dues flautes, dos fagots, dues trompes
Text.- Pietro Metastasio, Demofoonte: Acte I , escena 4
Any 1781
Consta de.-1- Ma, che vi vece, oh stelle, la povera Dircea
Recitatiu – Allegro assai, en si bemoll major – cordes
2- Sperai vicino il lido – ária- Andantino, en fa major /Allegro
Misera, dove son!…Ah son’io che parlo Köchel 369
Recitatiu i ária per a soprano amb orquestra
Orquestra.-Dos violins, dues violes, dues flautes, dues trompes, contrabaix
Text.- Pietro Metastasio, Ezio :Avte III escena 12
Any 1781
Consta de.- Misera dove son!
-Recitatiu –1- Andante sostenuto, em mi bemoll major
2- Ah! non son’io che parlo – Ària- Andante sostenuto, en mi bemoll major/Allegro, en si bemoll major/ mi bemoll major
MOZART fou, abans que tot, un gran compositor, també fou un pianista extraordinari, qui ens deixà vint- i- set concerts meravellosos, emperò no hem d’ oblidar que es desenvolupava perfectament amb el violí.
Ja se n’havia encarregat son pare, un magnific tocador i un gran pedagog de l’instrument, d’ensenyar-li a manejar l’arc.
Segons totes les fonts, el xicot posseïa un so d’enorme puresa i una molt bona afinació, i en més d’una oportunitat, no ja les seves pròpies composicions en aquest camp, sinó que va abordar les d’altres compositors, com les del virtuós VIOTTI