GEORGE FRIEDRICH HANDEL Música incidental-vocal HWV 43 al 45

Musica incidental –Vocal

The Alchemist HWV 43

 
Música per a un espectacle de Ben Johnson
Orquestra.- Dos oboès, dos violins, viola i baix continu.
Any 1707

Indicació de temps.- Obertura , Largo, en si bemoll major/ Allegro
Ària, en si bemoll major
Minuet I , en si bemoll major
Sarabanda, en si bemoll major
Boree, en si bemoll major
Aire, en si bemoll major
Minuet II,  en si bemoll major
Aire, en si bemoll major
Jigg, en si bemoll major

THE ACADEMY OF ANCIENT MUSIC
Director   CHRISTOPHER HOGWOOD

Una versió reduïda  Cd L’oiseau-Lyre 430 282-2

Soprano    PATRIZIA KWELLA
THE ACADMY OF ANCIENT MUSIC
Amb instruments originals
Director    CHRISTOPHER HOGWOOD

There in blissful shade and bow’rs  HWV 44


Any 1745
“Comus” música per un espectacle de John Milton (serenade a 9)
per a solistes SSB
Orquestra.- Dos oboès, dos violins, orgue i baix continu.

Indicaci´de temps.- Nº1 Ària , en sol major “The in blissful shade and bow’rs
Per a baix amb dos violins a l’unison i baix continu.
Nº2.- Cor, en sol major “ Happy plains
Per a soprano I i soprano II , baix amb dos oboès, dos violins i baix continu.
Nº3.- Ària.- Andante , en sol major “There sweetest flowers of mingled hue”
Per a soprano I amb dos violins i baix continu.
Nº4.- Cor, en sol major  “Happy plains
Per a soprano I, soprano II , baix amb dos oboès, dos violins i baix continu.
Reprès del nº 2
Nº5.- Ària.- Larghetto, en sol menor  “There youthful Cupid, high advanc’d
Per a soprano II  amb dos violins a l’uníson i baix continu.
Nº6.- Cor, en sol major    “Happy plains “
Per a soprano I, soprano II, i baix  amb dos oboès, dos violins i baix continu.
Reprès del nº 2

Alceste (Alcides) HWV  45


Any 1749
Música per a un espectacle de Tobies Smollet
Per a solistes.- Soprano .- Calliope; Contralt
Tenor.- Apollo
Baix.- Cjharon i cor SATB
Orquestra.- Flauta travessera, dos oboès, fagot, dues trompetes, tres violins, viola i baix continu.

Indicació de temps.- Nº1 Obertura…en re menor/ Lentament / A tempo ordinario, en re major
Amb dos oboès, dos violins, viola, flauta travessera, dos oboès, fagot, dues trompetes, tres violins, viola i baix continu.

Nº1.- Gran Entrée, en re major
Amb dos oboès, trompeta, dos violins, viola i baix continu.

Nº2.- Recitatiu  acompanyat, en re major  “ Ye happy people, with loud accants speak”.
Apollo amb dos violins, viola i baix continu.

Nº3.- Solo i Cor, andante allegro, en re major   “ Triumph Hymen in the pair”
Calliope, Contralt, Apolo, cor SATB amb dos oboès, trompeta, dos violins, viola, violoncel i baix continu.

Nº4.- Solo i cor, allegro, en la major  “Still caressing and caress’d, ever blessing, ever blest”
Caliope i cor SATB amb dos oboès,  dos violins, viola i baix continu.

Nº5.- Ària, Allegro, en la menor  “ Ye swift minutes as ye fly”
Apolo amb dos violins a l’uníson i baix continu.

Nº 6.- Cor, en re major   “O bless, ye powers above, the bridegroom and the bride”
Cor SATB amb dos oboès, dues trompetes, dos violins, viola i baix continu.

Nº7a.- Ària, Andante en sol major   “ Gentle, Morpheus, son of night”
Calliope amb flauta travessera, dos violins i baix continu.

Nº 7b.- Ària, Largo e mezzo piano, en mi major/ Andante, en mi menor  “ Gentle Morpheus son of night”
Caliope amb dos violins, viola i baix continu.

Nº8.- Ària, Andante, en sol menor  “ Ye fleeting shades,I come to fix your final doom”!
Charon amb dos violins, viola i baix continu.

Nº9.-Cor , Larghetto, en re menor  “Thrice happy who in life excel”
Cor, SATB amb dos oboès, fagot, dos violins, viola i baix continu.
(cor en el palau de Pluto )

Nº 10 .- Ària, Allegro ma non troppo, en la major  “Enjoy the sweet Eloysian grove”
Apollo amb fagot, dos violins, viola i baix continu.
(seguit de la represa del nº 9 )

Nº 11a.- Aria, Andante Larghetto, en fa major   Come, Fancy, empress of the brain “
Calliope, amb dos violins, viola i baix continu.

Nº 11b.- Ària, Allegro ma non troppo, en sol major  “Come, Fancy, empress of the brain”
Calliope amb dos violins a l’uníson, viola i baix continu.

Nº 12.- Simfonia, en sol major
Amb dos oboès, dos violins, viola i baix continu.
(abans i durant l’entrada d’Alcides)

Recitatiu acompanyat  “ He comes, he rises from below”
Sevidor (tenor )  amb dos oboès, dos violins, viola i baix continu.

Nº13.- Coe, Allegro, en re major  “All hail, thou mighty son of Jove”
Cor SATB amb dos oboès, dues trompetes, dos violins, viola i baix continu.

Nº14.- Simfonia, Larghetto, en sol major
Amb dos oboès, fagot, dos violins, viola i baix continu.

Recitatiu  “From high Olympus’ top, the seat of God “
Apollo amb baix continu.

Nº 15.- Ària, Larghetto, en si bemoll major   “Tune your harps, all ye Nine, to the loud sounding lays “
Apollo amb baix continu.

Nº16.- Ballo primo. Una mica lentament, en si bemoll major, amb dos oboès, tres violins, viola i baix continu.

Nº 17.- L’ultimo Ballo, en re major amb dos oboès, dos violins, viola, i baix continu.

Nº 18.- Cor, en re major  “Triumph , tho son of Jove, triumph, heppy pair, in love”!
Cor SATB amb dos oboès, dues trompetes, dos violins, viola i baix continu.
Suplement.- Ària, Andante, en fa major  “Thetis bida me hither fly
Syrene (soprano) amb dos violins a l’uníson i baix continu.

Durant més de cinquanta anys, Händel va omplir els teatres londinencs amb les seves òperes i oratoris, emperò de música escènica pròpiament dita, en el sentit admès del terme, és completament d’un text parlat. L’única música d’aquest gènere composada amb aquesta intenció i executada en viu consisteix en tres curtes cançons afegides a unes peçes John Gay, de James Miller, de Wiliam Congreve. L’única temptativa de certa importància en aquest gènere, empres tard a la seva vida (tenia casi seixanta cinc anys) per l’escena anglesa fou la seqüència d’Alceste.

Varis aspectes del projecta queden obscurs. Ignorem quasi totes les circumstàncies que el van fer néixer, i les raons

Ària, Andante, en sol major  “The leavy Honours of the field”

Soprano amb flauta travessera, dos violins, i baix continu.
Fragment.